Help! Mijn limietaanvraag is afgewezen (of slechts gedeeltelijk goedgekeurd)

Gepubliceerd op 07/10/2024

Geen paniek! Het aanvragen van een kredietverhoging, eventueel met een aanvullende Top-Up dekking, doorloop je in vier stappen:

Stap 1: Verzoek om limietverhoging

Je kunt altijd een verzoek indienen bij je huidige verzekeraar om de dekking te verhogen. Xolv kan bemiddelen en zo zoeken we samen naar een passende oplossing om de gewenste limiet te verkrijgen.

Stap 2: Tijdelijke limietverhoging

Wanneer een permanente verhoging niet mogelijk is, kan een tijdelijke verhoging worden aangevraagd.

Stap 3: Interne Top-Up limiet

Als de verzekeraar bij haar standpunt blijft, kun je onder bepaalde voorwaarden tegen extra kosten een Top-Up limiet aanvragen.

Stap 4: Externe Top-Up limiet

Als de primaire verzekeraar onvoldoende dekking biedt, kan een externe partij een aanvullende – tijdelijke of permanente – dekking verzorgen. Vaak neemt deze partij de looptijd van de primaire verzekering over. Als een hogere dekking niet mogelijk is, moet je toestemming vragen aan je verzekeraar om een externe Top-Up verzekeraar in te schakelen. Volgens de polis moet je namelijk zelf het ongedekte deel dragen en mag je dit niet elders verzekeren zonder goedkeuring.

Limietscans

De professionals van Xolv voeren regelmatig scans uit van de limieten van onze klanten en geven advies over waar limieten kunnen worden hersteld of verhoogd. Dit doen wij proactief en op basis van individuele beoordelingen van debiteuren (inschatting van faillissementsrisico).

Meer weten? Neem contact op.