Het biedt zekerheid
Met algemene voorwaarden sluit u risico’s uit of u beperkt ze. Dat geeft zekerheid. En door uw algemene voorwaarden van toepassing te verklaren, houdt u tijd over. U hoeft niet iedere keer opnieuw te onderhandelen over uw leveringscondities, betalingscondities en garantietermijnen.
Welke zaken u kunt regelen
Wat u in de algemene voorwaarden opneemt, mag u – binnen de wettelijke regels – zelf bepalen. Belangrijk is dat de voorwaarden aansluiten bij de aard en werkzaamheden van uw organisatie. De voorwaarden moeten die risico’s afdekken, die zich in de praktijk kunnen voordoen. Kortom het is maatwerk. Zaken die er doorgaans in worden geregeld zijn de volgende.
- Offerte
Geldigheidsduur, wel of niet vrijblijvend; - Transport
Verantwoordelijkheid t.a.v. financiën, verzekeringen en invoerrechten; - Levertijd
Tijden en wat geldt bij onvoorziene omstandigheden; - Betaling
Binnen welke termijn, incasso, rente en kosten; - Eigendomsvoorbehoud
In welke gevallen, onder welke voorwaarden; - Garantie
Welke, wanneer en termijnen; - Afwikkeling bij problemen / klachten
Beschrijving procedure; - Aansprakelijkheid
Wie is waarvoor aansprakelijk en waarom, schadevergoeding.
Wij adviseren de algemene voorwaarden altijd op te laten stellen door een jurist. Deze jurist kan u ook adviseren over hoe de voorwaarden van toepassing te verklaren. Gebeurt dit niet op de juiste wijze, dan kunt u er geen beroep op doen mocht dat nodig zijn.
Gratis check
Wilt u weten of uw algemene voorwaarden nog actueel zijn en aansluiten bij uw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een gratis check.